6.30– 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, służące realizacji pomysłów dzieci. Wybrane formy aktywności: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, dydaktyczne, plastyczne, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej, gry z regułami. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Praca indywidualna z dziećmi.
8.00 – 8.30 Ćwiczenia poranne i zabawy rytmiczne. Czynności higieniczno - samoobsługowe.
8.30 – 9.00 Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności.
9.00 – 10.00 Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej - w formach dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka, w różnych środowiskach.
10.00 – 11.15 Zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki. W razie niesprzyjającej aury – gry i zabawy w sali. Zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
11.15 – 11.30 Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
11.30--11.50 II śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, zachowania prawidłowej pozycji przy stole itp.
11.50–13.15 Relaks na dywanie, wyciszenie organizmu. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności, zabawy rytmiczne, dydaktyczne, zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu.
13.15 – 13.50 Czynności higieniczno – samoobsługowe. obiad.
13.50 – 17.00 Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw. Praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci do domów.
ZASADY PRZYPROWADZANIA DZIECI DO PRZEDSZKOLA:
Dzieci zapisane do oddziału 10 godzinnego należy przyprowadzać od godz. 6.30 do 8.10 i oddać pod opiekę pracowników przedszkola.
Dzieci zapisane do oddziału 5 godzinnego należy przyprowadzać grupa ranna do godziny 8.00 i popołudniowa na godzinę 12.00
ODBIERANIE DZIECI Z PRZEDSZKOLA:
Dzieci z przedszkola odbierają rodzice lub osoby pisemnie upoważnione przez rodziców.
Dzieci zapisane na 3 posiłki dziennie - odbiór dzieci od godziny 14.00 - 17.00.
Dzieci z grupy rannej odbieramy o godzinie 12.00 , z grupy popołudniowej do godziny 17.00
PROSIMY O PRZESTRZEGANIE WYZNACZONYCH GODZIN PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI.