Kochane Biedroneczki dziś ostatni dzień naszych
zmagań, od poniedziałku widzimy się w przedszkolu. A dziś wybierzemy się na
zakupy J
Temat: Mleczne produkty na sklepowej półce
Zadanie 1.
Sklepik – zabawa
tematyczna, przyjmowanie ról.
Rodzic organizuje dzieciom miejsce, w którym będą się
mogły bawić w sprzedawcę / klienta w sklepie. Dzieci wspólnie z rodzicem
przygotowują wystrój: układają produkty na półkach, przygotowują pieniądze.
Wybierają role, w które wcielają się w zabawie: sprzedawcy oraz klientów.
Rodzic wyjaśnia znaczenie słów: sprzedawca, klient.
Może przypomnieć dzieciom, że nawet podczas zakupów można
dbać o środowisko. Naprowadza dzieci na odpowiedź (kupujemy tylko to, co jest
naprawdę niezbędne; używamy ekologicznych toreb wielorazowego użytku; staramy
się nie kupować produktów w plastikowych opakowaniach).
Zadanie 2.
Posłuchajcie teraz wiersza pt. Kotek na zakupach
Idzie kotek po mleczko
z kolorową banieczką
przyszedł do sklepiku
- poproszę mleka pięć kubików
patrzy ekspedientka na koteczka
- ile koteczku chcesz tego mleczka?
mleczko mierzy się litrami
a nie kubikami
- To cztery litry proszę
zapłacę za nie dwa grosze
i jeszcze bułeczki
do tej siateczki
proszę bułek cztery tony
prosi grzecznym tonem
- Ależ koteczku kochany
bułek nie kupuje się tonami
na sztuki się je kupuje.
Ekspedientka grzecznie informuje
zawstydzony kotek
uciec ma ochotę
lecz bułki i mleko kupić musi.
Chce zrobić niespodziankę mamusi
bo urodziny mamusia ma
taki prezent kotek da.
Rozmowa na temat wiersza: Rodzic pyta: dokąd poszedł kotek?, co chciał kupić? Dla
kogo chciał kupić te produkty?, Z jakiej okazji chciał mamie zrobić
niespodziankę?.
Zadanie
3.
Zabawa ruchowa przy piosence – wykonujemy polecenia
usłyszane w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=CGIM2ZlZDOc
Zadanie
4.
Karta pracy – załącznik – znajdź drogę do kasy
Zadanie
5.
Wiemy, jak się zachować w sklepie – wycieczka do sklepu.
W
miarę możliwości rodzic może wybrać się z dzieckiem na wycieczkę do sklepu. Przed
wyjściem rodzic omawia z dziećmi zasady zachowania się poza jego terenem oraz w
sklepie. Przypomina, że aby móc zabrać produkt do domu, należy za niego
zapłacić, wcześniej stanąć w kolejce do kasy (zasady: jesteśmy cicho, witamy
się i żegnamy, używając właściwych zwrotów, nie dotykamy i nie
zdejmujemy niczego z półek, słuchamy mamy/taty). W sklepie dzieci odszukują
półkę z produktami mlecznymi, sprawdzają, czy taki produkt jest oznaczony w
jakiś specjalny sposób, w jakiej temperaturze jest przechowywany. Rodzic może
kupić dziecku produkt mleczny, który dziecko sobie wybierze
Zadanie 6.
Co kupiłam? – rozwiązywanie zagadek, rozwijanie myślenia logicznego.
Rodzic czyta zagadki o produktach
mlecznych, dziecko zgaduje.
·
Jest białe i pyszne, krówka nam je
daje,
Pij je już od rana, zdrowy wtedy będziesz. (mleko)
·
Zwykle bywa w sklepie, w
kostkach sprzedawane.
Będzie nim pieczywo w mig posmarowane. (masło)
·
Zimne, słodkie i pachnące,
jemy latem w dni gorące. (lody)
·
Może być żółty, biały, topiony
lub pleśniowy,
ale zawsze jest pyszny i bardzo zdrowy. (ser)
·
Owocowy, waniliowy może być
też czekoladowy
Wszystkie dzieci go kochają i łyżeczką zajadają. (jogurt)
Zadanie
7.
Na koniec dla chętnych dzieci proponuję obejrzenie
Misia i Margolci:
https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,idziemy-po-zakupy,35496980
– „Miś i Margolcia – Idziemy na zakupy”