Kochane Biedroneczki dziś ostatni dzień naszych zmagań, od poniedziałku widzimy się w przedszkolu. A dziś wybierzemy się na zakupy J

 

Temat: Mleczne produkty na sklepowej półce

 

Zadanie 1.

Sklepik – zabawa tematyczna, przyjmowanie ról.

Rodzic organizuje dzieciom miejsce, w którym będą się mogły bawić w sprzedawcę / klienta w sklepie. Dzieci wspólnie z rodzicem przygotowują wystrój: układają produkty na półkach, przygotowują pieniądze. Wybierają role, w które wcielają się w zabawie: sprzedawcy oraz klientów. Rodzic wyjaśnia znaczenie słów: sprzedawca, klient.

Może przypomnieć dzieciom, że nawet podczas zakupów można dbać o środowisko. Naprowadza dzieci na odpowiedź (kupujemy tylko to, co jest naprawdę niezbędne; używamy ekologicznych toreb wielorazowego użytku; staramy się nie kupować produktów w plastikowych opakowaniach).

 

Zadanie 2.

Posłuchajcie teraz wiersza pt.  Kotek na zakupach

Idzie kotek po mleczko
z kolorową banieczką
przyszedł do sklepiku
- poproszę mleka pięć kubików
patrzy ekspedientka na koteczka
- ile koteczku chcesz tego mleczka?
mleczko mierzy się litrami
a nie kubikami

- To cztery litry proszę
zapłacę za nie dwa grosze
i jeszcze bułeczki
do tej siateczki
proszę bułek cztery tony
prosi grzecznym tonem
- Ależ koteczku kochany
bułek nie kupuje się tonami
na sztuki się je kupuje.
Ekspedientka grzecznie informuje
zawstydzony kotek
uciec ma ochotę
lecz bułki i mleko kupić musi.
Chce zrobić niespodziankę mamusi
bo urodziny mamusia ma
taki prezent kotek da.

Rozmowa na temat wiersza: Rodzic pyta: dokąd poszedł kotek?, co chciał kupić? Dla kogo chciał kupić te produkty?, Z jakiej okazji chciał mamie zrobić niespodziankę?.

Zadanie 3.  

Zabawa ruchowa przy piosence – wykonujemy polecenia usłyszane w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=CGIM2ZlZDOc

Zadanie 4.

Karta pracy – załącznik – znajdź drogę do kasy

Zadanie 5.

Wiemy, jak się zachować w sklepie – wycieczka do sklepu.

W miarę możliwości rodzic może wybrać się z dzieckiem na wycieczkę do sklepu. Przed wyjściem rodzic omawia z dziećmi zasady zachowania się poza jego terenem oraz w sklepie. Przypomina, że aby móc zabrać produkt do domu, należy za niego zapłacić, wcześniej stanąć w kolejce do kasy (zasady: jesteśmy cicho, witamy się i żegnamy, używając właściwych zwrotów, nie dotykamy i nie zdejmujemy niczego z półek, słuchamy mamy/taty). W sklepie dzieci odszukują półkę z produktami mlecznymi, sprawdzają, czy taki produkt jest oznaczony w jakiś specjalny sposób, w jakiej temperaturze jest przechowywany. Rodzic może kupić dziecku produkt mleczny, który dziecko sobie wybierze

 

Zadanie 6.

Co kupiłam?rozwiązywanie zagadek, rozwijanie myślenia logicznego.

Rodzic czyta zagadki o produktach mlecznych, dziecko zgaduje.

·         Jest białe i pyszne, krówka nam je daje,
Pij je już od rana, zdrowy wtedy będziesz. (mleko)

·         Zwykle bywa w sklepie, w kostkach sprzedawane.
Będzie nim pieczywo w mig posmarowane. (masło)

·         Zimne, słodkie i pachnące,
jemy latem w dni gorące. (lody)

·         Może być żółty, biały, topiony lub pleśniowy,
ale zawsze jest pyszny i bardzo zdrowy. (ser)

·         Owocowy, waniliowy może być też czekoladowy
Wszystkie dzieci go kochają i łyżeczką zajadają. (jogurt)

 

Zadanie 7.

Na koniec dla chętnych dzieci proponuję obejrzenie Misia i Margolci:

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,idziemy-po-zakupy,35496980 

– „Miś i Margolcia – Idziemy na zakupy”