Witajcie kochani, już w poniedziałek spotkamy się w przedszkolu, mamy nadzieję, że bardzo się z tego powodu cieszycie. Na dziś przygotowałyśmy dla Was zajęcia o jeszcze jednym miejscu związanym z kulturą, a dokładniej o muzeum. Dziś dowiecie się co można w muzeum oglądać i jak się w takim miejscu należy zachować. Zaczynamy 😊

 

Temat: W muzeum.

1.      Spróbujcie rozwiązać zagadkę, z pewnością będzie to dla Was bardzo łatwe zadanie:

 

„Tutaj znajdziesz dawne zbroje,

tarcze, miecze oraz zwoje

dzbanki, kości, znaleziska,

co pochodzą z wykopaliska.

Obcy tutaj wiatru szum,

bo to jest...” (MUZEUM)

 

2.      Obejrzyjcie film, który znajduje się tu, a  dowiecie się czym jest muzeum i co można w nim oglądać: https://www.youtube.com/watch?v=wtkLQgjVXCs

 

Spróbujcie powiedzieć:

- czym jest wystawa?

- co to są eksponaty?

 

3.      Wysłuchajcie wiersza D. Wawiłow i udzielcie odpowiedzi na pytania z nim związane:

Idę z mamą na wystawę!

To dopiero jest ciekawe !

Piękny pałac, wielka brama...

"To muzeum" - mówi mama.

Nie widziałem ani razu

tylu ludzi i obrazów.

Samych sal ze sto tysięcy,

a obrazów jeszcze więcej!

Co tu jest namalowane?

Czy to człowiek? Czy to dzbanek?

A tu jakaś dziwna plama...

"Piękny obraz" - mówi mama.

A tu gruby pan z gitarą,

co ma wąsy jak makaron...

Jakieś konie depczą ludzi...

Trochę mi się tutaj nudzi.

Mamo, chodź tu ! Mamo zobacz!

To dopiero piękny obraz!

Kwitną kwiaty, słońce świeci,

na ławeczce siedzą dzieci...

Tylko taka brzydka rama...

"To jest okno" - mówi mama.

 

Jak wyglądał budynek muzeum?

Co oglądał w muzeum bohater wiersza?

 

4.      Wyobraźcie sobie, że jesteście wielkimi artystami, malarzami i zostaliście poproszeni o przygotowanie pięknego obrazu na najnowszą wystawę w muzeum.

 

Zabierzcie kartkę, kredki lub farbki i narysujcie/ namalujcie coś co Wam przyszło na myśl. Może to będzie portret kogoś Wam bliskiego? Może rysunek ulubionej zabawki? Może zilustrujecie Wasze marzenie? Stwórzcie to co tylko chcecie – w końcu to Wy jesteście wielkimi artystami.

 

5.      Zabawa ćwicząca spostrzegawczość – Gromadzimy eksponaty

 

Do tej zabawy wraz z rodzicami/opiekunami zgromadźcie kilka różnych przedmiotów, obojętnie jakich i przygotujcie nieprzeźroczysty worek. Zbierzcie rzeczy w jednym miejscu, omówcie co zgromadziliście, nazwijcie te przedmioty i uważnie się im przyjrzyjcie, następnie jedna osoba siada tyłem do pozostałych i do eksponatów, a druga osoba chowa jeden z eksponatów do worka, zadaniem osoby odwróconej tyłem jest odgadnąć, który z przedmiotów znajduje się w worku.

 

Następuje zamiana miejsc uczestników, a zabawa trwa dopóki wystarczy Wam sił.