Dzień dobry Kochane
dzieci, witam Was w kolejnym tygodniu naszych spotkań. Dziś zrobimy sobie
przerywnik w naszym Projekcie o mleku, ponieważ w dniu dzisiejszym obchodzimy
Dzień Czekolady, a że sama jestem jej wielbicielką postanowiłam Wam przybliżyć
ten temat.
Zadanie
1.
Rodzic pokazuje dziecku Czarodziejski worek i wypowiada zaklęcie :
Czary mary , czary mary
tak bym czarowała
żebym tutaj, żebym tutaj różne,
pyszne rzeczy miała
Zadaniem dzieci jest rozpoznanie za pomocą dotyku rodzaju słodyczy, nazwanie
ich (lizak , cukierek, czekolada , ciastka, herbatniki, pralinki, batoniki). Dzieci
wypowiadają nazwy słodyczy i dzielą je na sylaby.
To nie było dla was nic trudnego, może przejdziemy do zadania drugiego.
Zadanie
2.
Słuchanie wiersza D. Wawiłow Zapach czekolady:
Przyszedł do nas wujek Władek,
przyniósł wielką czekoladę,
z orzechami, z rodzynkami,
w pięknym pudle z obrazkami.
Jeśli będę grzecznie siedzieć,
dadzą mi ją po obiedzie...
Choć zamknięta jest szuflada,
wszędzie pachnie czekolada.
Układanki chcę układać –
wszędzie pachnie czekolada.
Gdy na nowy rower wsiadam –
wszędzie pachnie czekolada.
Kiedy z lalką sobie gadam –
wszędzie pachnie czekolada.
Czy ktoś może mi powiedzieć,
kiedy będzie po obiedzie?
Bo nie mogę żyć w spokoju,
gdy ten zapach jest w pokoju!
Zadanie
3.
Jaka
jest czekolada? – wielozmysłowe poznawanie właściwości
czekolady:
·
określanie rodzajów czekolady o gorzka,
mleczna, biała, deserowa,
·
rozpoznawanie rodzaju czekolady za pomocą
smaku, degustacja kostek czekolady w różnych smakach,
·
oglądanie opakowań po czekoladzie: o
porównywanie opakowań o odgadywanie smaku (np. bakaliowa, orzechowa,
truskawkowa, itp.),
·
rozpoznawanie zapachu czekolady wśród
innych zapachów („zamkniętych” w słoikach)
·
badanie twardości i konsystencji czekolad
za pomocą dotyku,
·
liczenie kostek w tabliczkach czekolady.
Zadanie
4.
Zabawa przy piosence Chocolate: https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg
- improwizacje taneczne.
Zadanie
5.
Zapraszam Was do obejrzenia filmików na temat
produkcji czekolady.
„Tajemnica produkcji czekolady”: http://www.youtube.com/watch?v=1vE2n1bZKEc
„Manufaktura czekolady – produkcja” https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM
·
dzielenie się uwagami i spostrzeżeniami
·
oglądanie ziaren kakaowca (można
skorzystać z prezentacji poniżej)
Żeby uporządkować wiedzę na temat czekolady można
pokazać dzieciom prezentację:
file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/swiatowy-dzien-czekolady-bl8kcu%20(2).pdf
Zdanie
6.
Dlaczego
nie należy jeść dużo słodyczy?:
- dzielenie się wiadomościami i spostrzeżeniami o
powodują wiele chorób, psucie się zębów, są przyczyną otyłości
- dzielenie się wiadomościami i spostrzeżeniami
Oglądanie ilustracji przedstawiającej piramidę
zdrowego żywienia:
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia
- poznanie najważniejszych składników pożywienia
- nazywanie produktów na poszczególnych piętrach
piramidy oraz określanie ich wartości odżywczych przypomnienie zasad zdrowego
odżywiania
Zadanie
7.
Pokoloruj muffinkę: https://www.kolorowankionline.net/dom-muffinka
Bądź kolorowanka (załącznik).
Religia
Dzieci, które uczęszczają na religię - propozycja od Pani Małgosi.
Temat: Co to jest
zaufanie i komu można ufać?
1.
Modlitwa-
Aniele Stróżu Mój, ty zawsze przy mnie stój.
Aniele Stróżu Mój, ty
zawsze przy mnie stój
Rano ,wieczór ,we
dnie, w nocy
Bądź mi zawsze ku
pomocy
Strzeż duszy i ciała
mego
i zaprowadź mnie do
żywota wiecznego. Amen.
2.Dzisiaj
dowiemy się: co to jest zaufanie i komu
możemy ufać?
3.Odczytanie opowiadania- co to znaczy ufać komuś?
odpowie nam
opowiadanie.
Była sobie dziewczynka, która chciała przenieść garnek z gorącą wodą z kuchni do pokoju.
Chciała do wody wrzucić
obierki od cebuli ,by pofarbować jajka, aby miały piękny pomarańczowy
kolor. Przypomniała sobie jednak, że
mama nie pozwalała jej tego robić, bo może się poparzyć. Za chwilę przyszła
mama i dziewczynka kłóciła się z mamą ,że chce tą wodę nieść sama.
Mamo wołała -Nie widać żeby
woda parowała.
Mama powiedziała, że woda
jest bardzo niebezpieczna. Dziewczynka
postanowiła zaufać mamie. Posłuchała więc mamy, bo mamie można ufać i na pewno
z mamą wszystko dobrze się skończy. I mama przeniosła sama wodę i włożyła suche
obierki cebuli. Wtedy dziewczynka czekała, aż mama da znak dopiero kiedy woda
jest zimna, aby wyłożyć łyżką jajko. I w ten sposób jajko było pofarbowane, a
rączka nie poparzona. Ufać można tylko temu kto o nas dba i kocha- powiedziała
dziewczynka. Pan Jezus kocha nas i chce
nam pomagać być dobrym - powiedziała mama- Jemu można zaufać, bo On jest dobry.
2Pogadanka
do opowiadania:
·
Co to znaczy zaufać, ufać?
ODP. Gdyby dzieci nie wiedziały:
ODP:
Zaufać to znaczy posłuchać tego kogo znasz i kto jest dobry i pozwolić sobie pomóc.
·
Komu mogę ufać? Mamie , Panu Bogu – czyli tym którzy nas kochają.
4. Podsumowanie : Panu Bogu mogę ufać.
5. *Piosenka
„Ci co zaufali Panu z pokazywaniem https://youtu.be/d3I4MNF94nQ
6. Modlitwa : Jezu, ufam Tobie .
*Tekst piosenki:
Ci co zaufali Panu ( dwa
palce wskazujące jak Jezus wzniesione do Nieba)
odzyskują siły ( uniesionymi
dwoma rękami pokazuję jakie silne ręce )
Otrzymują skrzydła jak orły(
macham rękami jak skrzydłami)
Biegną bez zmęczenia ( pokazuję jak biegnę w miejscu)