Dzień dobry Kochane dzieci, witam Was w kolejnym tygodniu naszych spotkań. Dziś zrobimy sobie przerywnik w naszym Projekcie o mleku, ponieważ w dniu dzisiejszym obchodzimy Dzień Czekolady, a że sama jestem jej wielbicielką postanowiłam Wam przybliżyć ten temat.

Zadanie 1.

Rodzic pokazuje dziecku Czarodziejski worek i wypowiada zaklęcie :
Czary mary , czary mary
tak bym czarowała
żebym tutaj, żebym tutaj różne,
pyszne rzeczy miała


Zadaniem dzieci jest rozpoznanie za pomocą dotyku rodzaju słodyczy, nazwanie ich (lizak , cukierek, czekolada , ciastka, herbatniki, pralinki, batoniki). Dzieci wypowiadają nazwy słodyczy i dzielą je na sylaby.

To nie było dla was nic trudnego, może przejdziemy do zadania drugiego.

Zadanie 2.

Słuchanie wiersza D. Wawiłow Zapach czekolady:

Przyszedł do nas wujek Władek,

przyniósł wielką czekoladę,

z orzechami, z rodzynkami,

w pięknym pudle z obrazkami.

Jeśli będę grzecznie siedzieć,

dadzą mi ją po obiedzie...

Choć zamknięta jest szuflada,

wszędzie pachnie czekolada.

Układanki chcę układać –

wszędzie pachnie czekolada.

Gdy na nowy rower wsiadam –

wszędzie pachnie czekolada.

Kiedy z lalką sobie gadam –

wszędzie pachnie czekolada.

Czy ktoś może mi powiedzieć,

kiedy będzie po obiedzie?

Bo nie mogę żyć w spokoju,

gdy ten zapach jest w pokoju!

Zadanie 3.

Jaka jest czekolada? – wielozmysłowe poznawanie właściwości czekolady:

·         określanie rodzajów czekolady o gorzka, mleczna, biała, deserowa,

·         rozpoznawanie rodzaju czekolady za pomocą smaku, degustacja kostek czekolady w różnych smakach,

·         oglądanie opakowań po czekoladzie: o porównywanie opakowań o odgadywanie smaku (np. bakaliowa, orzechowa, truskawkowa, itp.),

·         rozpoznawanie zapachu czekolady wśród innych zapachów („zamkniętych” w słoikach)

·         badanie twardości i konsystencji czekolad za pomocą dotyku,

·         liczenie kostek w tabliczkach czekolady.

Zadanie 4.

Zabawa przy piosence Chocolatehttps://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

- improwizacje taneczne.

Zadanie 5.

Zapraszam Was do obejrzenia filmików na temat produkcji czekolady.

„Tajemnica produkcji czekolady”: http://www.youtube.com/watch?v=1vE2n1bZKEc

„Manufaktura czekolady – produkcja” https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM

·         dzielenie się uwagami i spostrzeżeniami

·         oglądanie ziaren kakaowca (można skorzystać z prezentacji poniżej)

Żeby uporządkować wiedzę na temat czekolady można pokazać dzieciom prezentację:

file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/swiatowy-dzien-czekolady-bl8kcu%20(2).pdf

Zdanie 6.

Dlaczego nie należy jeść dużo słodyczy?:

- dzielenie się wiadomościami i spostrzeżeniami o powodują wiele chorób, psucie się zębów, są przyczyną otyłości

- dzielenie się wiadomościami i spostrzeżeniami

Oglądanie ilustracji przedstawiającej piramidę zdrowego żywienia:

- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia

- poznanie najważniejszych składników pożywienia

- nazywanie produktów na poszczególnych piętrach piramidy oraz określanie ich wartości odżywczych przypomnienie zasad zdrowego odżywiania

Zadanie 7.

Pokoloruj muffinkę: https://www.kolorowankionline.net/dom-muffinka

Bądź kolorowanka (załącznik).

Religia

Dzieci, które uczęszczają na religię - propozycja od Pani Małgosi.

Temat: Co to jest zaufanie  i komu można ufać?

1.       Modlitwa- Aniele Stróżu Mój, ty zawsze przy mnie stój.

 

Aniele Stróżu Mój, ty zawsze przy mnie stój

Rano ,wieczór ,we dnie, w nocy

Bądź mi zawsze ku pomocy

Strzeż duszy i ciała mego

i zaprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

 

2.Dzisiaj dowiemy się: co to jest zaufanie i komu możemy ufać?

 

3.Odczytanie opowiadania- co to znaczy ufać komuś?

odpowie nam opowiadanie. 

Gotowanie z dziećmi - TAAkA SzkołA Poznań Teddy Eddie Poznań Grunwald  Angielski dla najmłodszych Poznań Grunwald Angielski dla dzieci Poznań  Grunwald

Była sobie  dziewczynka, która chciała przenieść  garnek z gorącą wodą z kuchni do pokoju.

Chciała do wody wrzucić obierki od cebuli ,by pofarbować jajka, aby miały piękny pomarańczowy kolor.  Przypomniała sobie jednak, że mama nie pozwalała jej tego robić, bo może się poparzyć. Za chwilę przyszła mama i dziewczynka kłóciła się z mamą ,że chce tą wodę nieść sama.

Mamo wołała -Nie widać żeby woda parowała. 

Mama powiedziała, że woda jest bardzo niebezpieczna. Dziewczynka postanowiła zaufać mamie. Posłuchała więc mamy, bo mamie można ufać i na pewno z mamą wszystko dobrze się skończy. I mama przeniosła sama wodę i włożyła suche obierki cebuli. Wtedy dziewczynka czekała, aż mama da znak dopiero kiedy woda jest zimna, aby wyłożyć łyżką jajko. I w ten sposób jajko było pofarbowane, a rączka nie poparzona. Ufać można tylko temu kto o nas dba i kocha- powiedziała dziewczynka. Pan Jezus kocha nas i chce nam pomagać być dobrym - powiedziała mama- Jemu można zaufać, bo On  jest dobry.

2Pogadanka do opowiadania:

·         Co to znaczy zaufać, ufać?

    ODP. Gdyby dzieci nie wiedziały:  

 ODP: Zaufać to znaczy posłuchać tego kogo znasz i kto jest dobry i  pozwolić sobie pomóc.

·         Komu mogę ufać? Mamie , Panu Bogu – czyli tym którzy nas kochają.

4.       Podsumowanie : Panu Bogu mogę ufać.

5.     *Piosenka „Ci co zaufali Panu  z pokazywaniem https://youtu.be/d3I4MNF94nQ 

6.     Modlitwa : Jezu, ufam Tobie .

*Tekst piosenki:

Ci co zaufali Panu ( dwa palce wskazujące jak Jezus wzniesione do Nieba)

odzyskują siły ( uniesionymi dwoma rękami pokazuję jakie  silne ręce )

Otrzymują skrzydła jak orły( macham rękami jak skrzydłami)

Biegną bez zmęczenia ( pokazuję jak biegnę w miejscu)