Dzień dobry Biedroneczki, w dzisiejszym dniu
wybierzemy się na wycieczkę do mleczarni, dowiemy się po co hodujemy dane
zwierzęta oraz poćwiczymy sobie trochę.
Temat: W mleczarni
Zadanie
1.
Wirujące wstążki – ćwiczenie nadgarstków.
Dziecko
wykonuje ćwiczenia ze wstążkami (wstążka lub krepa przymocowana do patyczka),
naprzemiennie raz lewą, raz prawą ręką, ruchy nadgarstka w górę i w dół:
–
stojąc w miejscu, zataczają koła, ręka wysunięta przed siebie,
–
stojąc w miejscu, wykonują spiralę (obroty nadgarstka), wstążka trzymana do
dołu.
Zadanie 2.
Krówki do obory – zabawa ruchowa.
Rodzic wyznacza w
pokoju miejsce symbolizujące oborę. Dziecko biega swobodnie. Gdy usłyszy
dzwonek – na czworakach, powoli, wykonując ruchy żuchwą, jakby coś przeżuwało,
kieruje się do obory i siadaj w siadzie skrzyżnym. Zabawę powtarzamy.
Zadanie
3.
„Mleczarnia” – zajęcia tematyczne, prezentacja multimedialna.
Rodzic wyświetla
dziecku prezentację ukazującą proces powstawania gotowego mleka w kartonie
(różne rodzaje krów pasących się na pastwiskach; dojenie krowy; mleko w
bańkach; przewożenie mleka specjalnym samochodem do mleczarni lub w bańkach;
rozlewanie mleka do butelek / kartonów w mleczarni; mleko na półkach w sklepie;
mleko w lodówce). Rodzic pyta: Jak nazywa się czynność, kiedy wyciska
się mleko z wymion krowy? (dojenie), W czym przechowuje się
mleko? (bańka), Gdzie przewozi się mleko z gospodarstwa? (mleczarnia),
Co robi się w mleczarni? (pakuje w butelki i kartony), Gdzie
kupujemy mleko? (sklep)
https://www.youtube.com/watch?v=tIIhd5xvZSY
https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0
Zadanie
4.
Karta pracy – do wyboru – poszerzanie wiedzy, rozwój
logicznego myślenia, ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej, dzielenie
wyrazów na sylaby.
Dziecko
łączy zwierzę z produktem, który
z danego zwierzęcia otrzymujemy, następnie dzieli nazwy zwierząt i produktów na
sylaby. Przed przystąpieniem do zadania można dziecku pokazać obrazki i
opowiedzieć po co hodujemy poszczególne zwierzęta (załącznik).
Zadanie 5.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Część wstępna
– „Z
wizytą na łące” – zabawa orientacyjno -porządkowa. Rodzic zapoznaje dziecko z
krówką Łatką (bądź innym zwierzątkiem) i zaprasza do wspólnych zabaw. Dziecko
porusza się w rytm wystukiwany przez rodzica: biegiem, marszem, w podskokach.
Na przerwę przyjmują pozycje zgodnie z zapowiedzią: Bocian! (próbują stać
na jednej nodze), Zielona trawa! (przyjmują pozycję leżenia przodem lub
tyłem). Zabawę powtarzamy kilka razy.
Część główna
–
„Krówka Łatka” – zabawa z czworakowaniem. Dziecko porusza się na czworakach,
naśladując Łatkę. Idą rytmicznie podczas recytacji wierszyka, na koniec siadają
w siadzie skrzyżnym wyprostowane. Zabawę powtarzamy 2–3 razy.
Łatka Zofia Makowska
To szczęśliwa krówka Łatka.
A to łąka cała w kwiatkach.
Łatka mleko białe da
temu, co o zdrowie dba.
–
„Skąd się bierze mleko?” – zabawa bieżna. Dziecko porusza się swobodnym biegiem
po pokoju
– rozwozi samochodem mleko do sklepów. Na sygnał parkuje tyłem (maszeruje kilka
kroków
w tył i zatrzymuje się), przenosi kartony z mlekiem (wykonuje skłony tułowia do
przodu), przestawia towar (wykonuje skręty tułowia na przemian w prawo i w
lewo). Zabawę powtarzamy kilka razy.
– „Jak powstaje
masło?” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Dziecko wykonuje przysiady, ramiona
wyciągnięte do przodu, dłoń ułożona na dłoni – naśladuje ubijanie masła.
Zadanie powtarzamy
3–4 razy.
– „Piję mleko –
jestem zdrowy!” – zabawa z elementem podskoku. Dziecko maszeruje dookoła pokoju
i wyklaskuje rytmicznie „Piję mleko, jestem zdrowy!” i wyskakuje w górę, spada na
lekko ugięte nogi, a następnie wykonuje przysiad podparty. Zabawę powtarzamy
kilka razy.
Część końcowa
– „Marsz” – ćwiczenie uspokajające. Dzieci maszerują w rytmie granym na tamburynie. Poruszają się w marszu zwykłym i we wspięciu na palcach.
Zadanie
6.
Krówka
– ćwiczenie percepcji słuchowej,
ćwiczenie spostrzegawczości. Dziecko zamyka oczy (lub rodzic zasłania mu je apaszką). Rodzic po cichu
przechodzi w inną część pokoju i
wydaje dźwięk: muu -muu. Dziecko nasłuchuje i wskazuje, z którego kierunku słyszy dźwięk. Gdy odgadnie,
zamienia się rolami z rodzicem.