Dzień dobry Biedroneczki, w dzisiejszym dniu wybierzemy się na wycieczkę do mleczarni, dowiemy się po co hodujemy dane zwierzęta oraz poćwiczymy sobie trochę.

 

Temat: W mleczarni

 

Zadanie 1.

Wirujące wstążki – ćwiczenie nadgarstków.

Dziecko wykonuje ćwiczenia ze wstążkami (wstążka lub krepa przymocowana do patyczka), naprzemiennie raz lewą, raz prawą ręką, ruchy nadgarstka w górę i w dół:

– stojąc w miejscu, zataczają koła, ręka wysunięta przed siebie,

– stojąc w miejscu, wykonują spiralę (obroty nadgarstka), wstążka trzymana do dołu.

 

Zadanie 2.

Krówki do obory – zabawa ruchowa.

Rodzic wyznacza w pokoju miejsce symbolizujące oborę. Dziecko biega swobodnie. Gdy usłyszy dzwonek – na czworakach, powoli, wykonując ruchy żuchwą, jakby coś przeżuwało, kieruje się do obory i siadaj w siadzie skrzyżnym. Zabawę powtarzamy.

 

Zadanie 3.

„Mleczarnia” – zajęcia tematyczne, prezentacja multimedialna.

Rodzic wyświetla dziecku prezentację ukazującą proces powstawania gotowego mleka w kartonie (różne rodzaje krów pasących się na pastwiskach; dojenie krowy; mleko w bańkach; przewożenie mleka specjalnym samochodem do mleczarni lub w bańkach; rozlewanie mleka do butelek / kartonów w mleczarni; mleko na półkach w sklepie; mleko w lodówce). Rodzic pyta: Jak nazywa się czynność, kiedy wyciska się mleko z wymion krowy? (dojenie), W czym przechowuje się mleko? (bańka), Gdzie przewozi się mleko z gospodarstwa? (mleczarnia), Co robi się w mleczarni? (pakuje w butelki i kartony), Gdzie kupujemy mleko? (sklep)

https://www.youtube.com/watch?v=tIIhd5xvZSY

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Zadanie 4.

Karta pracy – do wyboru – poszerzanie wiedzy, rozwój logicznego myślenia, ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej, dzielenie wyrazów na sylaby.

Dziecko łączy zwierzę z produktem, który z danego zwierzęcia otrzymujemy, następnie dzieli nazwy zwierząt i produktów na sylaby. Przed przystąpieniem do zadania można dziecku pokazać obrazki i opowiedzieć po co hodujemy poszczególne zwierzęta (załącznik).

 

Zadanie 5.

Ćwiczenia gimnastyczne.

Część wstępna

– „Z wizytą na łące” – zabawa orientacyjno -porządkowa. Rodzic zapoznaje dziecko z krówką Łatką (bądź innym zwierzątkiem) i zaprasza do wspólnych zabaw. Dziecko porusza się w rytm wystukiwany przez rodzica: biegiem, marszem, w podskokach. Na przerwę przyjmują pozycje zgodnie z zapowiedzią: Bocian! (próbują stać na jednej nodze), Zielona trawa! (przyjmują pozycję leżenia przodem lub tyłem). Zabawę powtarzamy kilka razy.

Część główna

– „Krówka Łatka” – zabawa z czworakowaniem. Dziecko porusza się na czworakach, naśladując Łatkę. Idą rytmicznie podczas recytacji wierszyka, na koniec siadają w siadzie skrzyżnym wyprostowane. Zabawę powtarzamy 2–3 razy.

Łatka Zofia Makowska

To szczęśliwa krówka Łatka.

A to łąka cała w kwiatkach.

Łatka mleko białe da

temu, co o zdrowie dba.

– „Skąd się bierze mleko?” – zabawa bieżna. Dziecko porusza się swobodnym biegiem

po pokoju – rozwozi samochodem mleko do sklepów. Na sygnał parkuje tyłem (maszeruje kilka kroków w tył i zatrzymuje się), przenosi kartony z mlekiem (wykonuje skłony tułowia do przodu), przestawia towar (wykonuje skręty tułowia na przemian w prawo i w lewo). Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Jak powstaje masło?” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Dziecko wykonuje przysiady, ramiona wyciągnięte do przodu, dłoń ułożona na dłoni – naśladuje ubijanie masła.

Zadanie powtarzamy 3–4 razy.

– „Piję mleko – jestem zdrowy!” – zabawa z elementem podskoku. Dziecko maszeruje dookoła pokoju i wyklaskuje rytmicznie „Piję mleko, jestem zdrowy!” i wyskakuje w górę, spada na lekko ugięte nogi, a następnie wykonuje przysiad podparty. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Część końcowa

– „Marsz” – ćwiczenie uspokajające. Dzieci maszerują w rytmie granym na tamburynie. Poruszają się w marszu zwykłym i we wspięciu na palcach.


Zadanie 6.

Krówka –  ćwiczenie percepcji słuchowej, ćwiczenie spostrzegawczości. Dziecko zamyka oczy (lub rodzic  zasłania mu je apaszką). Rodzic po cichu przechodzi w inną część pokoju i wydaje dźwięk: muu -muu. Dziecko nasłuchuje i wskazuje, z którego kierunku słyszy dźwięk. Gdy odgadnie, zamienia się rolami z rodzicem.