Witajcie Kochani !

Dziś porozmawiamy o kwiatkach w wiosennym ogrodzie.

 

Zadanie 1.

Wysłuchaj utworu D.Gellner pt." Kwiatki,bratki"

https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y

 

 Jestem sobie ogrodniczka,

mam nasionek pół koszyczka.

Jedne gładkie, drugie w łatki,

a z tych nasion będą kwiatki.

 

Kwiatki - bratki i stokrotki,

dla Malwinki, dla Dorotki,

kolorowe i pachnące,

malowane słońcem.

 

Mam konewkę z dużym uchem,

co podlewa grządki suche.

Mam łopatkę oraz grabki,

bo ja dbam o swoje kwiatki.

 

Kwiatki - bratki i stokrotki,

dla Malwinki, dla Dorotki,

kolorowe i pachnące,

malowane słońcem.

 

 

Odpowiedz na poniższe pytania:

– Jak miały na imię dziewczynki dla których były kwiatki ?

– Co miała ogrodniczka w koszyczku?

– Nasiona jakich kwiatów miała ogrodniczka?

– Co trzeba zrobić, aby z tych nasion wyrosły kwiaty?

– Jakie narzędzia ogrodnicze miała ogrodniczka ?

 

Spróbuj podzielić na sylaby wyrazy :

¾   OGODNICZKA ,

¾   NASIONA,

¾   KWIATKI,

¾   BRATKI,

¾   STOKROTKI,

¾   KONEWKA,

¾   GRZĄDKI,

¾   ŁOPATA,

¾   GRABKI.

Policz ile sylab ma każdy z wyrazów i spróbuj wskazać jaka głoską rozpoczynają się powyższe wyrazy.

 

Zadanie 2

„Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają”- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała

 

Dziecko zamienia się w kwiatek, przykuca na dywanie, z głową schowaną w ramionach.

Budzą je promienie wiosennego słońca (rodzic dotyka dłonią głowy) i kropelki ciepłego deszczyku (rodzic zwilża opuszki palców w miseczce z wodą) i dotyka nosa dziecka.

Kwiatek powolutku budzi się, podnosi, wyciąga swoje listki i główki kwiatowe, obraca się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiatek powoli chowa swoją główkę w ramiona, zwija listki – przykuca i naśladuje zasypianie.

 

Zadanie 3

Przyjrzyj się ilustracjom przedstawiającym etapy wzrostu tulipana oraz jego budowie. Spróbuj nazwać poszczególne części kwiatu. ( załącznik nr 1 i 2)

Zastanów się czego potrzebuje kwiat, aby wyrosnąć. ( załącznik 3)

Zadanie 4

Pokoloruj tulipana, przypomnij sobie jak nazywają się poszczególne części kwiatu. Wytnij po liniach nazwy części budowy kwiatu, porównaj do wyrazów znajdujących się przy tulipanie i naklej  jej w odpowiednim miejscu. ( załącznik nr 4 i 5)

Zadanie 5

Na koniec obejrzyj bajkę edukacyjną o przygodach Skrzata Borówki w ogrodzie J

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo