Witam Was serdecznie w kolejnym dniu J Dziś wybierzemy się na wycieczkę do gospodarstwa, gdzie poznamy różne
gatunki zwierząt wiejskich. Przygotujcie też sobie klocki, bo będziecie z nich
budować własne gospodarstwo.
Temat: Wycieczka do gospodarstwa
Zadanie 1.
„Tu mieszkają
krówki” – zabawa konstrukcyjna, ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
Rodzic może przed
zajęciami przygotować duży arkusz papieru z doklejonymi rysunkami: trawy w
lewym górnym rogu; jeziora w prawym dolnym rogu; drzewa na środku. Układa
arkusz na dywanie i zaprasza dziecko do wspólnego budowania obór z klocków. Gdy
budowle będą gotowe, rodzic prosi dziecko, by usiadło po jednej stronie arkusza
papieru, przypomina, która strona jest lewa, która prawa i układał obory na
arkuszu zgodnie z poleceniem, np.: 2 przy trawie, 2 przy jeziorze, pozostałe
wokół drzewa.
Jeżeli nie mamy
dostępu do papieru, możemy poprosić dziecko, aby ułożyło budynki w konkretnym
miejscu w pokoju.
Zadanie 2. 4
W gospodarstwie –
wycieczka. Jeśli istnieje możliwość zorganizowania wyjazdu do gospodarstwa,
wówczas możemy skorzystać z okazji, żeby się tam udać. Jeżeli nie, zapraszam do
obejrzenia prezentacji:
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
Zadanie 3.
Wędrówki
kotka – zabawa utrwalająca kierunki w przestrzeni.
Rodzic
prosi dziecko, by usiadło na środku pokoju, trzymając w rękach maskotkę – kota
(bądź inną dostępną). Rodzic wydaje polecenia (uwzględniając rozmieszczenie
przedmiotów w pokoju, np. Idź w prawo, czyli w kierunku okna, połóż
kotka na krześle/ Idź w lewo w kierunku telewizora, połóż kotka przed szafką).
Zadanie 4.
Kogo
spotkamy w gospodarstwie? – klasyfikacja.
Rodzic
wraz z dzieckiem rozkłada przy wcześniej zbudowanych budynkach dla zwierząt
dostępne figurki zwierząt lub obrazki.
Dzieci nazywają wszystkie zwierzątka (naśladują ich odgłosy). Te zwierzęta, które żyją w gospodarstwie, ustawiają przy oborach.
Jeżeli mają wśród nich zwierzęta egzotyczne odstawiają je na bok. Dzieci wyjaśniają swoje wybory.
Zadanie 5.
Małe kózki – zabawa ruchowa z podskokiem.
Dzieci
biegają po pokoju, próbując podskakiwać z nogi na nogę, co jakiś czas meczą jak
kózki. Rodzic woła: Kózki, do obory! –
wtedy dziecko biegnie szybko pod ścianę. Gdy rodzic powie: Kózki, na pole! –
dzieci wracają do swobodnego biegu. Gdy powie: Kózki stoją nieruchomo! –
dzieci zatrzymują się w bezruchu.
Zadanie 6.
Wesoła
krówka– praca plastyczna - wyklejanie
konturów krowy czarnymi łatami.