Kochani witamy Was w ten czwartkowy poranek i zapraszamy do zabawy:

1. Proszę wejść w podany link i wykonać następujące ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8  

Kto ma jeszcze ochotę zapraszam na następujące zabawy. Do zabawy zaproście rodziców lub rodzeństwo.

– „Jedziemy na wieś” – zabawa ruchowa. Recytujemy kilka razy rymowankę:  Jedzie rowerek na spacerek na słoneczko i wiaterek – w różnym tempie. Dzieci biegną lekkim truchtem zgodnie z tempem recytacji. Na hasło Łańcuch pękł! Dzieci zatrzymują się, kucają i wykonują nadgarstkiem ręki wiodącej ruch wkręcania śrubki. Gdy ponownie rozpoczniemy recytację dzieci znów zaczynają biegać.

-„Maszyna” – zabawa paluszkowa. Rodzic z dzieckiem siedzą naprzeciw siebie, stykają się otwartymi dłońmi. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała dziecka, a druga – do rodzica. Podczas  recytacji rymowanki  (w/w) na przemian wyciągają i przybliżają do siebie ręce, uważając, aby dłonie przez cały czas były złączone. Ruchy są rytmiczne.

 

2. Ćwiczenia matematyczne- policz i pokaż.

Proszę o przygotowanie kartoników z kreskami ( od 1-9). Zadanie proszę dostosować odpowiednio do wieku dziecka.

Dziecko otrzymuje kartoniki z narysowanymi kreskami (od 1 do 9). Poniżej przedstawione są krótkie rymowanki, w których występują liczebniki, zadaniem dziecka jest podniesienie kartonika z odpowiednią liczbą kresek.

- Małe świnki trzy kwiczą: kwi, kwi, kwi. (kartonik z trzema kreskami).

- Idą drogą dwa kurczaki, oglądają polne maki.

- Cztery białe koty mają czarne łaty.

- Sześć gąsiątek po stawie pływało, przez co zmoczone pióra miało.

- W stajni pięć koników stało i się sianem zajadało.

- Dziewięć krów mruczało, bo pić im się chciało.

- Siedem baranów małych na łące brykało.

- Osiem królików uszkami ruszało, siano wąchało.

 

3. Zwierzęta na wiejskim podwórku.

Proszę teraz o zapoznanie się z filmikiem przedstawiającym rodziny zwierząt na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0  

Myślę, że teraz potraficie nazwać członków zwierzęcych rodzin.

4. Proszę o połączenie zwierząt wiejskich z miejscem, w którym mieszkają. (karta pracy)

5. Dla chętnych dzieci: „Zaszyfrowana kolorowanka wiejskiego podwórka” i pozostałe karty pracy.

Miłej zabawy i do jutra.