Kochani witamy Was w ten czwartkowy poranek i
zapraszamy do zabawy:
1. Proszę wejść w podany link i wykonać następujące
ćwiczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
Kto ma jeszcze ochotę zapraszam na następujące zabawy.
Do zabawy zaproście rodziców lub rodzeństwo.
– „Jedziemy na wieś” – zabawa ruchowa. Recytujemy
kilka razy rymowankę: Jedzie rowerek na spacerek na słoneczko i
wiaterek – w różnym tempie. Dzieci biegną lekkim truchtem zgodnie z tempem
recytacji. Na hasło Łańcuch pękł! Dzieci zatrzymują się, kucają i
wykonują nadgarstkiem ręki wiodącej ruch wkręcania śrubki. Gdy ponownie
rozpoczniemy recytację dzieci znów zaczynają biegać.
-„Maszyna” – zabawa paluszkowa. Rodzic z dzieckiem
siedzą naprzeciw siebie, stykają się otwartymi dłońmi. Jedna para dłoni jest
przybliżona do ciała dziecka, a druga – do rodzica. Podczas recytacji
rymowanki (w/w) na przemian wyciągają i
przybliżają do siebie ręce, uważając, aby dłonie przez cały czas były złączone.
Ruchy są rytmiczne.
2. Ćwiczenia matematyczne- policz i pokaż.
Proszę o przygotowanie kartoników z kreskami ( od 1-9).
Zadanie proszę dostosować odpowiednio do wieku dziecka.
Dziecko otrzymuje kartoniki z narysowanymi kreskami (od 1 do
9). Poniżej przedstawione są krótkie rymowanki, w których występują liczebniki,
zadaniem dziecka jest podniesienie kartonika z odpowiednią liczbą kresek.
- Małe świnki trzy kwiczą: kwi, kwi, kwi. (kartonik z trzema
kreskami).
- Idą drogą dwa kurczaki, oglądają polne maki.
- Cztery białe koty mają czarne łaty.
- Sześć gąsiątek po stawie pływało, przez co zmoczone pióra
miało.
- W stajni pięć koników stało i się sianem zajadało.
- Dziewięć krów mruczało, bo pić im się chciało.
- Siedem baranów małych na łące brykało.
- Osiem królików uszkami ruszało, siano wąchało.
3. Zwierzęta na wiejskim podwórku.
Proszę teraz o zapoznanie się z filmikiem przedstawiającym rodziny zwierząt na wsi.
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
Myślę, że teraz potraficie nazwać członków zwierzęcych rodzin.
4. Proszę o połączenie zwierząt
wiejskich z miejscem, w którym mieszkają. (karta pracy)
5. Dla chętnych dzieci: „Zaszyfrowana
kolorowanka wiejskiego podwórka” i pozostałe karty pracy.
Miłej zabawy i do jutra.