Dzień dobry moi kochani! Mam nadzieję, że odpoczęliście w święta, bo czeka na nas dużo pracy :) Zaczęła się już wiosna, a wraz z nią nadszedł czas porządków w ogródku. Do pracy!

1. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna.

Proszę zaprezentować dzieciom kartę obrazkową przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i porozmawiać z dziećmi na temat tego, co widzą na obrazku, a także własnych doświadczeń dzieci.

  • Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
  • Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
  • Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
  • Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
  • Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?
  • Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?

2. „Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.

Zapraszam was na przechadzkę po ogródku - naśladujcie to, co Wam przeczytają rodzice.

Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.

3. „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.

Kochani, teraz obejrzyjcie zdjęcia narzędzi ogrodniczych, a następnie nazwijcie je, podzielcie na sylaby oraz wskażcie, do czego potrzebne są w ogrodzie.

4. „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.

Teraz poruszajcie się trochę w rytmie piosenki: „Wiosna”, której nagranie znajduje się w linku poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w  poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

https://youtu.be/HDZLlBE0Ng8

5. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysowanie po śladzie i pokoloruj tulipana.

Zmęczyliście się trochę? Jeśli tak, to mam dla Was tulipanka z kropek, a Waszym zadaniem będzie połączyć wszystkie kropki :) Przypominam, iż w ćwiczenia grafomotoryczne wykonujemy ołówkiem.

Miłej zabawy i do jutra :)