Dzień dobry!
Mamy nadzieję, że podczas świąt wypoczęliście i spędziliście miło czas. W tym tygodniu zachęcamy Was do odwiedzania i spędzania czasu w ogrodzie, jeżeli oczywiście pogoda na to pozwoli 😊
1.
Zacznijmy od
porannej rozgrzewki- włączcie filmik i
poćwiczcie z Pipi.
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&ab_channel=Kuchniajakzbajki
2.
Popatrzcie na załączony obrazek, w którym ludzie pracują w ogrodzie. Opowiedzcie
w kilku zdaniach co widzicie. ( Plakat pochodzi
z czasopisma Nauczycielka Przedszkola, Kwiecień 2013, http://boberkowy-world.blogspot.com/ )
3.
Posłuchajcie piosenki pt.” W naszym
ogródeczku”-, następnie postarajcie się ją kilka razy zaśpiewać
https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac&ab_channel=MonikaDrozd
4. „Ogrodnik”- rodzic zadaje dziecku zagadkę wprowadzającą do rozmowy o pracy ogrodnika.
Spotkasz go w
ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
Przedstawienie dziecku trzech obrazków -Ogrodnika, ogrodniczki oraz zajęć jakie wykonuje się w ogrodzie. (Plakat pochodzi z czasopisma Nauczycielka Przedszkola, Marzec 2015, http://boberkowy-world.blogspot.com/ )- rodzic prosi dziecko aby opisało ono przedstawione na obrazkach postacie i czynności. Pytania pomocnicze jakie może zadać opiekun :
- Pan, który pracuje w ogrodzie to?(ogrodnik)
- Pani, która pracuje
w ogrodzie to? (ogrodniczka)
- Spodnie do pracy w
ogrodzie nazywają się? (ogrodniczkami)
- Jaką pracę wykonuje ogrodnik?- (sadzi, sieje, podlewa, kopie..)
5. Zachęcamy was do zagrania w dwie gry online dzięki którym utrwalicie nazwy narzędzi do pracy w ogrodzie oraz czynności jakie się w nim wykonuje.
„ Koło fortuny”- „Powiedz co robi i co to jest”
https://wordwall.net/pl/resource/1560118/wiosna-w-ogrodzie
„Memory”- nazwij narzędzia ogrodnicze i znajdź pary.
https://wordwall.net/pl/resource/1280461/wiosna-w-ogrodzie
To wszystko na dziś.
Do jutra!