Witajcie kochani po świętach, w tym tygodniu będziemy uczyć się na temat wiosennych prac w ogrodzie. Zabierajmy się do pracy.

Temat zajęcia: Wiosenne porządki w ogródku.

1. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna.

Proszę zaprezentować dzieciom kartę obrazkową (znajduje się w galerii) przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i porozmawiać na temat widoczny na obrazku i doświadczeń własnych dziecka.

 

Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)

Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?

Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?

Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?

Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?

Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?

 

2.  „Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.

Opowiadamy historyjkę umieszczoną poniżej, którą dzieci ilustrują ruchem.

Przykładowa historyjka:

Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.

 

3. „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.

Proszę o zaprezentowanie dzieciom ilustracji, przedstawiających narzędzia ogrodnicze. Zadaniem dzieci jest nazwanie ich, podzielenie na sylaby oraz wskazanie, do czego potrzebne są w ogrodzie. ( w załącznikach)

 

4.  „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po sali w rytmie piosenki: „Wiosna”, której nagranie znajduje się w linku poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w  poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

https://www.youtube.com/watch?v=HDZLlBE0Ng8

 

5. Ćwiczenie grafomotoryczne – dokończ rysowanie po śladzie i pokoloruj tulipana. Karta pracy znajduje się w galerii.