Dzień dobry,
dzisiaj
Wasze mamy zapewne rozpoczęły w kuchni intensywne przygotowania do Wielkanocy.
Mam dla Was propozycję, abyście Wy również się do nich włączyli. A i my dziś będziemy
rozmawiać o słodkościach charakterystycznych dla czekających nas świąt.
Temat: Piaskowe pychotki z pieca
Zadanie 1.
Wielkanocne pyszności – degustacja.
Rodzic
rozkłada na stoliku słodkości typowe dla świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają
je, nazywają je, jeśli potrafią (mazurek, baba wielkanocna), próbują. Rodzic
zaprasza dziecko do zabawy: chowa w różnych miejscach w domu jajka czekoladowe.
Zadaniem dzieci jest odnalezienie wszystkich i przyniesienie do rodzica. Gdy
uda się znaleźć wszystkie, dziecko częstuje się słodkościami.
Zadanie 2.
Gdzie jest babka? – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko
chodzi po domu, dłoń wyciągnięta do przodu, na niej leży woreczek (może być z
ryżem, bądź kaszą). Na sygnał rodzica zatrzymują się, stają w lekkim rozkroku,
przekładają woreczek do drugiej ręki, nad głową, wokół brzucha, wokół kolan
prawej i lewej nogi. Ćwiczenia powtarzamy 3 razy.
Zadanie 3.
Piękne mazurki – zabawa konstrukcyjna.
Rodzic
pokazuje ilustracje mazurków (załącznik), omawia produkty użyte do dekoracji,
pyta dzieci, czy wzory coś im przypominają. Następnie rodzic daje dziecku
kolorową kartkę (spód mazurka). Na niej dziecko układa wzory z wykorzystaniem
dostępnych elementów. (mogą to być np. klocki).
Zadanie 4.
Zabawa logopedyczna Świąteczny
mazurek - ćwiczenia artykulacyjne.
Aby upiec
mazurek, potrzebujemy mąki (wymawianie: puch, puch, puch). Do mąki dodajemy
wody (wymawianie: gul, gul, gul).
Następnie wlewamy niewielką ilość oleju (wymawianie: plumm, plumm, plumm). Do
pozostałych składników wbijamy jajka (kląskanie). Aby mazurek był słodki,
dodajemy trochę cukru
(długie wymawianie głoski
"ccc"). Zgarniamy wszystkie składniki ("czesanie" warg zębami).
Dokładnie wszystko ze sobą mieszamy (nabranie powietrza w usta i wypychanie raz
z jednej, raz z drugiej strony). Następnie całość zagniatamy (pocieranie
wargami o siebie - jak przy rozsmarowywaniu pomadki).
Gotowe ciasto możemy włożyć do piekarnika (układanie języka na kształt łopatki,
a następnie chowanie go do buzi). W czasie, kiedy ciasto
się piecze, ucieramy polewę
mikserem (parskanie). Po
chwili gotowy mazurek wyciągamy z
piekarnika (układanie języka
w łopatkę i
wysuwanie go z
buzi). Ozdabiamy mazurek
polewą (przesuwanie językiem
na prawo i
lewo przy otwartych
ustach). Kroimy kawałek i ze
smakiem zajadamy (mlaskanie).
Zadanie 5.
Babka do muzyki – zabawa plastyczna przy dźwiękach muzyki.
Dzieci
stemplują babkę (załącznik) paluszkami maczanymi w farbie, bądź kolorują ją
kredkami przy dźwiękach piosenki związanej z Wielkanocą (https://www.youtube.com/watch?v=Eivj-83L_Tw).
Zadanie 6.
Na zakończenie dzisiejszych zajęć, Pani Małgosia – katechetka, zaprasza Was do obejrzenia filmiku o najlepszym przyjacielu: https://view.genial.ly/5e86fa6359ee3c0df401fb29/interactive-image-przedszkole
Drogie
dzieci życzymy Wam zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt Wielkiejnocy J