Dzień dobry,

dzisiaj Wasze mamy zapewne rozpoczęły w kuchni intensywne przygotowania do Wielkanocy. Mam dla Was propozycję, abyście Wy również się do nich włączyli. A i my dziś będziemy rozmawiać o słodkościach charakterystycznych dla czekających nas świąt.

 

Temat: Piaskowe pychotki z pieca

 

Zadanie 1.

 

Wielkanocne pyszności – degustacja.

Rodzic rozkłada na stoliku słodkości typowe dla świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają je, nazywają je, jeśli potrafią (mazurek, baba wielkanocna), próbują. Rodzic zaprasza dziecko do zabawy: chowa w różnych miejscach w domu jajka czekoladowe. Zadaniem dzieci jest odnalezienie wszystkich i przyniesienie do rodzica. Gdy uda się znaleźć wszystkie, dziecko częstuje się słodkościami.

 

Zadanie 2.

 

Gdzie jest babka? – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Dziecko chodzi po domu, dłoń wyciągnięta do przodu, na niej leży woreczek (może być z ryżem, bądź kaszą). Na sygnał rodzica zatrzymują się, stają w lekkim rozkroku, przekładają woreczek do drugiej ręki, nad głową, wokół brzucha, wokół kolan prawej i lewej nogi. Ćwiczenia powtarzamy 3 razy.

 

Zadanie 3.

 

Piękne mazurki – zabawa konstrukcyjna.

Rodzic pokazuje ilustracje mazurków (załącznik), omawia produkty użyte do dekoracji, pyta dzieci, czy wzory coś im przypominają. Następnie rodzic daje dziecku kolorową kartkę (spód mazurka). Na niej dziecko układa wzory z wykorzystaniem dostępnych elementów. (mogą to być np. klocki).

 

Zadanie 4.

 

Zabawa logopedyczna  Świąteczny mazurek - ćwiczenia artykulacyjne.  

Aby upiec mazurek, potrzebujemy mąki (wymawianie: puch, puch, puch). Do mąki dodajemy wody (wymawianie:  gul, gul, gul). Następnie wlewamy niewielką ilość oleju (wymawianie: plumm, plumm, plumm). Do pozostałych składników wbijamy jajka (kląskanie). Aby mazurek był  słodki,  dodajemy  trochę  cukru  (długie  wymawianie  głoski  "ccc").  Zgarniamy  wszystkie  składniki ("czesanie" warg zębami). Dokładnie wszystko ze sobą mieszamy (nabranie powietrza w usta i wypychanie raz z jednej, raz z drugiej strony). Następnie całość zagniatamy (pocieranie wargami  o  siebie - jak przy rozsmarowywaniu pomadki). Gotowe ciasto możemy włożyć do piekarnika (układanie języka na kształt łopatki, a następnie chowanie go do buzi). W czasie, kiedy  ciasto  się piecze,  ucieramy polewę mikserem  (parskanie).  Po  chwili  gotowy  mazurek wyciągamy  z  piekarnika  (układanie  języka  w  łopatkę  i  wysuwanie  go  z  buzi).  Ozdabiamy  mazurek  polewą  (przesuwanie  językiem  na  prawo  i  lewo  przy  otwartych  ustach).  Kroimy kawałek i ze smakiem zajadamy (mlaskanie).

 

Zadanie 5.

Babka do muzyki – zabawa plastyczna przy dźwiękach muzyki.                                                                                 

Dzieci stemplują babkę (załącznik) paluszkami maczanymi w farbie, bądź kolorują ją kredkami przy dźwiękach piosenki związanej z Wielkanocą                    (https://www.youtube.com/watch?v=Eivj-83L_Tw).

Zadanie 6.

Na zakończenie dzisiejszych zajęć, Pani Małgosia – katechetka, zaprasza Was do obejrzenia filmiku o najlepszym przyjacielu:   https://view.genial.ly/5e86fa6359ee3c0df401fb29/interactive-image-przedszkole

Drogie dzieci życzymy Wam zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt Wielkiejnocy J