1.
Witajcie kochani! Na początek dzisiejszych zajęć
zapraszamy Was do rozwiązania kilku wielkanocnych zagadek:
Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)
Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane. (pisanki)
Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)
Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)
Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe. (jajka)
Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony. (koszyk)
2. A teraz pobawcie się wspólnie z rodzicami w zabawę w „skojarzenia” – dzieci
podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.
3.
Zapewne już wiecie, że jedną z tradycji wielkanocnych
jest święcenie koszyczków, a właściwie potraw, które się w nim znajdują. W
zdjęciach do dzisiejszych zajęć, możecie sobie obejrzeć kilka przykładowych
wielkanocnych koszyczków, które przygotowujemy na Wielką Sobotę. W ten dzień
niesiemy święconkę do kościoła. Pokarmy do święcenia wkładamy do koszyczków
(najczęściej wiklinowych) wyłożonych białą serwetką i przyozdobionych
bukszpanem. Od dzielenia się z bliskimi poświęconymi pokarmami zaczyna się w
Polsce śniadanie wielkanocne.
A w naszym koszyczku powinno się znaleźć : chlebek, jajka pisanki, baranek,
kiełbaska, sól, babeczka, chrzan, masełko.
4.
A kto do nas przychodzi na te piękne Wielkanocne
święta? Jakie zwierzątko? Oczywiście, że zajączek .Zachęcamy was bardzo do
wykonania pracy plastycznej właśnie tego magicznego zwierzątka . A potrzebna
nam będzie do tego zadania: Twoja ręka, kolorowa kartka, ołówek, nożyczki.
A więc odrysujcie swoją rękę bardzo
dokładnie…Następnie Wytnij małą szczelinę obok małego palca. Następnie
złóż , ze sobą dwa palce tak aby były równe. A teraz wycinamy środkowy palec
aby powstały uszy. I powstaje nam sylwetka królika, ale czegoś mu brakuje….?? Tak
oczu, noska , buzi, łapek. Dorysujcie je.
5.
Na zakończenie proponujemy Wam masaż
relaksacyjny (z rodzicami, rodzeństwem ) na pleckach . Odwróćcie się do
siebie plecami i zaczynami wesołą historyjkę
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w
kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki-
kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
To już koniec na dziś mamy nadzieje ,że dobrze się bawiliście ! Czekamy na
was jutro z kolejnymi wielkanocnymi przygodami!