1.     Witajcie kochani! Na początek dzisiejszych zajęć zapraszamy Was do rozwiązania kilku wielkanocnych zagadek:

1. Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane. (pisanki)

Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)

Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe. (jajka)

Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony. (koszyk)
2. A teraz pobawcie się wspólnie z rodzicami w zabawę w „skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.

3.     Zapewne już wiecie, że jedną z tradycji wielkanocnych jest święcenie koszyczków, a właściwie potraw, które się w nim znajdują. W zdjęciach do dzisiejszych zajęć, możecie sobie obejrzeć kilka przykładowych wielkanocnych koszyczków, które przygotowujemy na Wielką Sobotę. W ten dzień niesiemy święconkę do kościoła. Pokarmy do święcenia wkładamy do koszyczków (najczęściej wiklinowych) wyłożonych białą serwetką i przyozdobionych bukszpanem. Od dzielenia się z bliskimi poświęconymi pokarmami zaczyna się w Polsce śniadanie wielkanocne.

A w naszym koszyczku powinno się znaleźć : chlebek, jajka pisanki, baranek, kiełbaska, sól, babeczka, chrzan, masełko.

4.     A kto do nas przychodzi na te piękne Wielkanocne święta? Jakie zwierzątko? Oczywiście, że zajączek .Zachęcamy was bardzo do wykonania pracy plastycznej właśnie tego magicznego zwierzątka . Potrzebna nam będzie do tego zadania: Twoja ręka, kolorowa kartka, ołówek, nożyczki.

wA więc odrysujcie swoją rękę bardzo dokładnie…Następnie Wytnij małą szczelinę obok małego palca. Następnie złóż , ze sobą dwa palce tak aby były równe. A teraz wycinamy środkowy palec aby powstały uszy. I powstaje nam sylwetka królika, ale czegoś mu brakuje….?? Tak oczu, noska , buzi, łapek. Dorysujcie je.

5.     Na zakończenie proponujemy Wam masaż relaksacyjny (z rodzicami, rodzeństwem ) na pleckach . Odwróćcie się do siebie plecami i zaczynami wesołą historyjkę

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

To już koniec na dziś mamy nadzieje ,że dobrze się bawiliście ! Czekamy na was jutro z kolejnymi wielkanocnymi przygodami!