Witajcie Kochani !
W
tym tygodniu porozmawiamy o zbliżających się Świętach Wielkanocnych i
związanymi z nimi zwyczajami i tradycjami.
Zadanie 1
Posłuchajcie
piosenki „Pisanki, pisanki” , spróbujcie zapamiętać jak pomalowane były
kolorowe pisanki.
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Wysłuchaliście piosenki, spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań :
Co było na pierwszej, drugiej,
trzeciej pisance itd.?
Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.?
Jeśli udało Wam się odpowiedzieć na
pytania, Waszym kolejnym zadaniem jest ułożenie sylwet pisanek według
kolejności występowania w piosence ( sylwety pisanek w załącznikach ). Po
wykonaniu wszystkich zadań możecie pokolorować pisanki przedstawione w
piosence.
Podzielcie wyraz PISANKI na sylaby i
głoski - policzcie sylaby i głoski.
Zadanie 2
Pora
na „Wyścig z pisanką”
Na
łyżce połóżcie jajko, Waszym zadaniem
jest przejść do wyznaczonego miejsca przez rodzica nie upuszczając jajka. Ćwiczenie
możecie powtarzać zmieniając trasę przejścia.
Zadanie 3
„Małe
– duże jajo kurze” – zabawa ruchowo-naśladowcza
Wspólnie
z rodzicem recytujcie wierszyk i wykonujcie określone ruchy.
Małe
– duże Na
słowo „małe”- ręce blisko siebie, na słowo „duże”- ręce rozłożone
jajo
kurze, Rysowanie w
powietrzu obiema rękami jajka.
jajo
kurze,
jajo
kurze,
Duże
– małe, Na słowo „duże” – ręce rozłożone, na słowo „małe” – ręce blisko
siebie.
doskonałe,
Klepanie się rękami po
brzuchu.
doskonałe,
Mniam. Klaśniecie w dłonie.
Zadanie 4
Pewnie
każdy z Was lubi słodycze? Przygotujemy
„Cukrową pisankę”, pamiętajcie jednak żeby jej nie zjeść J
Potrzebne będą:
·
styropianowe jajko
·
patyczek do szaszłyków
·
farbę plakatową
·
pędzelek
·
cukier
Instrukcja
:
Nabijamy jajko na patyczek i malujemy je wybranym kolorem
farby. Nie czekamy, aż wyschnie, tylko od razu obtaczamy je w cukrze. Aby było
trwalsze można po wyschnięciu spryskać je lakierem do włosów.
Zadanie 5
Na zakończenie zajęć proponujemy „Pisankowy masażyk
relaksacyjny”
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia
paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki-
kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii... wiosna, wiosna ach to
ty! (całymi dłońmi)